Avui ha sigut la primera classe amb l’Eduard. Ens ha parlat dels entorns virtuals i mitjans per l’ensenyament-aprenentatge. Ens ha parlat de dos conceptes el “Nadiu digital” (persones nascudes a partir dels anys 90 en endavant) i “Immigrant digital” (persones que han nascut abans dels anys 90). M’ha semblat molt interessant ja que a l’hora d’ensenyar s’ha de tenir en compte si l’aprenent té conceptes previs o no, per tant, a l’hora d’ensenyar a un immigrant digital (un 99% del professorat actual) s’haurà de començar d’un nivell més bàsic a l’hora d'introduir-los en tots els canvis digitals que s’estan produint dins de l’aula com son les pissarres digitals, les tauletes...
També ens ha explicat que són els entorns d’ensenyament-aprenentatge, quines són les seves característiques i les seves funcions. Realment m’ha sorprès ja que a mi quan sentia a parlar d’entorns d’ensenyament-aprenentatge digital només pensava en la part física, és a dir, una aula d’informàtica, una aula equipada amb projectors, pantalles tàctils... però mai amb tot allò que poden proporcionar. Per una banda, la distribució del material educatiu en format digital, la qual cosa fa que disminueixi el nombre de llibres i que l’alumnat sempre pugui accedir a la informació des de qualsevol lloc, sempre i quan tingui accés a internet. Per una altra banda, el fet de poder debatre sobre les diferents assignatures. I també millorar el procès d’ensenyament-aprenentatge.
No hay comentarios:
Publicar un comentario